Radiostilte voorbij - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Dewi Kleeman - WaarBenJij.nu Radiostilte voorbij - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Dewi Kleeman - WaarBenJij.nu

Radiostilte voorbij

Door: Dewi & Bart

Blijf op de hoogte en volg Dewi

01 Mei 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ja, het is even geleden maar wij hebben het ook zo druk... We waren gebleven in Cambodja, op moment van schrijven zitten we al weer in Maleisië dus het is even goed nadenken wat we ook al weer gedaan en gezien hebben.
Siem Reap, Cambodja hebben we bezocht voor de Ankor Wat. Veel tempels en nog eens tempels, 2 dagen waren meer dan genoeg, maar zeker niet te missen. Na Siem Reap zijn we naar Bangkok gevlogen om vanuit daar naar Chiang Mai te vliegen. Chiang Mai is de grootste stad in het noorden van Thailand en staat bekend om de jungle, tijgers en olifanten en dat is eigenlijk ook wat we daar gezien hebben :) Het was in Chiang Mai zo warm dat zelfs de lokale mensen erover klaagden, 40+ graden! Gelukkig had ons hotel een zwembad en regende het 's avonds zodat we konden afkoelen. Het hoogtepunt in Chiang Mai was onze privé jungle trekking. We hebben 2 dagen met onze gids en porter á la Bear Grills door de jungle geploetert. Het was erg warm maar zeker ook erg mooi. We sliepen in de jungle in een jagershut van de lokale jungle tribe. Alle jagers kwamen langs op weg naar en terug van de jungle en lieten zien wat ze hadden gevangen. We hebben daar weer interessante dingen gegeten...
Na een weekje in het noorden weer terug naar Bangkok gevlogen om daar de Kleemannetjes te verwelkomen. Na een dagje rust hebben we ze kennis laten maken met deze grote stad en de warmte. In Bangkok hebben we de bekende Co van Kessel fietstocht gedaan, naar markten en tempels geweest. Vanaf Bangkok hebben de bus gepakt naar ons eerste eilandje in Thailand, Koh Tao. Koh Tao is een klein eilandje aan de oostkust. Achter ons resort was het heel mooi snorkelen en we hebben nog een halve dag gekajakt. Allemaal goed verbrand door naar het volgende eiland, Koh Phangan. Elke volle maan is hier de Full Moon party en nu viel het ook nog eens samen met Songkran, het Thaise nieuwjaar. Het was een geslaagd feestje met genoeg te zien haha. Toen weer verder met de taxi/boot/bus/ferry en 8 uur later naar Koh Lanta, een oase van rust en relaxen. Hier hadden we een mooi resort aan het strand en een groot zwembad. Een leuke dagtrip gedaan met z'n allen naar wat eilandjes met een longtailboot. We merkten daar al wel dat het regenseizoen in aantocht was, flinke onweersbuien 's avonds en 's nachts. Iedereen weer verbrand maar wel lekker gemasseerd verder naar onze laatste bestemming in Thailand, Ao Nang. Ao Nang is een eat drukkere badplaats van Krabi met een leuke boulevard en genoeg te shoppen. De Kleemannetjes bijna een dag te vroeg op het vliegtuig gezet omdat we allemaal zo relaxt waren dat we de tijd waren vergeten, en de datum. De volgende dag toch maar uitgezwaaid en een dag later zijn we, weer met z'n tweetjes, naar Kuala Lumpur gevlogen. Tony, Irma, Livia en Damien: we vonden het erg leuk dat jullie er waren om met ons Thailand te ontdekken en heel erg bedankt voor de gezelligheid!!

• 01 Mei 2014 - 20:51

Imke:

hey avonturiers,

ik heb de prachtige foto's van de tijgers gezien.super mooi en stoer hoor. zo dichtbij. die jungle tocht klinkt echt als een avontuur en primitief. echt iets voor jullie. beetje zoals de tocht in nepal maar dan anders hahaha...

en lekker gerelaxed op het strand, ik zag prachtige resorts voorbij komen en nog een feestje hoe leuk. snel gaat de tijd he.. dus geniet er maar van. nog 2 prachtige landen te bezoeken. ik ben benieuwd. heel veel plezier. wij wachten af op het volgende bericht.

xxx im

• 04 Mei 2014 - 13:59

Jerely:

Leuk zeg,

kan niet wachten op de foto's. Wel al een paar gezien bij Livia en Damien.

groetjes

• 06 Mei 2014 - 18:40

Bapa. Tony:

Dewi en Bart,

We zijn alweer anderhalve week verder, wat gaat de tijd toch snel.
    Jullie zitten lekker in Maleisië, als ik veel vrije dagen had, dan was het ook leuk geweest naar Java te gaan. Wie weet in de toekomst!

Het was een fijne leuke ervaring ons zessen drie weken in Thailand. Fijn jullie in goede gezondheid te zien, en samen backpacken. De keuze van waar we allemaal geweest zijn, was elke keer verrassen en fantastisch. Even schrokken we van de steile hellingen/landschap die we niet gewend zijn en tuurlijk moesten we eerst acclimatiseren .De lange bus/boot reis naar Krabi was vermoeiend met alle backpackers om ons heen zullen ze wel denken wat doen die oudjes hier. We moesten onze grenzen verleggen. Een het was leuk en fantastisch dit mee te maken, ik voelde mij weer dertig!
    Thailand had wel iets van Indonesië weg. De contrasten van arm en rijk, etens en penetrante geuren, afdingen en de heerlijke vruchten. De mensen waren vriendelijk en behulpzaam.
    De eilanden KOH TOA, KOH Phangan, Koh lanta, bij krabi Ao Nang was fantastisch. De hotels en resorts was mooi en idyllisch. Het snorkelen eten etc.. Het was genieten.
    Ik merk dat vooral met afdingen, dat hoe goedkoper het is, des te gieriger je wordt En waar gaat het om 0.40 eurocent. Jullie gaan verder naar Maleisië , Indonesië en Bali, Banyuwangi ! Jullie ervaringen is een rugzak voor weloverwogen toekomst. Respect voor jullie durf en gedrevenheid, ver weg van een veilig bekende Nederland. Jullie hebben het toch gedaan, terwijl de meesten er van blijven dromen.
    Het is altijd leerzaam culturen op te snuiven en de historie te achterhalen, wat of hoe dat in het verleden zich heeft afgespeeld, bepalen voor de generaties die het land weer moeten opbouwen voor een goede eerlijke en menselijk bestaan.
    Jullie bedankt voor de inspanningen, om deze fantastische ervaringen samen met ons te delen, het waren fijne dagen.

Jullie gaan naar Java mijn Moederland. Het is lang geleden dat ik daar geweest bent, in die aarde woonde/speelde ik, en mijn broer en zus zijn daar begraven.
    Voel en beleef de mystiek van de gordel van smaragd die ik als kind ervaren heb.
    Ver weg en toch dichtbij in onze genen en harten.

Veel liefs, Pa