Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Dewi Kleeman - WaarBenJij.nu Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Dewi Kleeman - WaarBenJij.nu

Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Dewi

24 Februari 2014 | Vietnam, Hanoi

aa loo allemaal,

De grens van China naar Vietnam hebben we met de bus gedaan. Het was een rare ervaring, niemand kon meer Engels en er werd dus niks verteld. Moesten ineens uit de bus stappen en gingen toen ergens naar binnen. Daar kregen we een stempel dat we China gingen verlaten. We gingen verder in golfkarretjes, maar met de mensen waarmee we in de bus zaten waren ook ineens verdwenen. Bij het volgend punt moesten we de grens van Vietnam inlopen. De bus konden we blijkbaar niet meer in en gingen met een andere bus naar Hanoi. Op zich logisch maar rot als niemand ook niets weet hoe of wat.

Zijn nu 4 dagen in Vietnam en al veel gedaan. Ook hier in Vietnam is het bewolkt, maar wel warmer en vochtiger. We hadden de eerste dag gelijk een boottrip voor 2 dagen naar halong bay geboekt. Dit omdat er maar een dag zon zou zijn en Halong bay is wel het mooist als het lekker weer is. Halong bay is een van de 7 wereld wonderen. Het was er prachtig en we hadden een luxe boot met alles er op en eraan. Bart en ik zijn door een waterdorp gaan kajakken in een dorpje waar duizend mensen wonen. Ze hebben zelfs een drijvend schooltje. Er waren ook kleinere dorpjes waar ze geen school hadden voor de kinderen. Halong bay bestaat uit 2000 eilanden.

Het was grappig om ze te zien roeien, dit doen ze met hun voeten namenlijk. We hebben op inktvis gevist. Dit doe je in de nacht op de boot en dan met heel fel licht op het water waar ze op af komen. Er waren ook mooie vliegvisjes die op het licht afkwamen. De mensen vangen daar echt alles in het water en verkopen ook veel aan China. Bart en ik hadden een kwal gezien van zeker een halve meter. Als je dat ziet wordt het water minder aantrekkelijk om erin te springen haha. De volgende dag zijn we naar een grote grot geweest die door de Fransen was ontdekt. Nog gerelaxed en toen weer terug naar Hanoi.

We zijn naar het vietnam museum of etnology geweest. Dat was erg interessant. Over elke stam in vietnam werd wat verteld en kon je de leefgewoontes/stijl ontdekken. Ze hadden van elke stam ook werkelijk alle huisjes daar waar je in kon. Allemaal van klei , hout of bamboo.

Naar Sapa gaan we niet, want daar is het weer koud en rijstvelden gaan we nog in de andere landen ook zien. Onderweg zie je er ook al erg veel. We gaan vanavond naar Dong hoi, phong nha ke bang. Dit is een nationaal park/platteland waar het nog minder toeristish is Het is nu opkomend. Hier werd in 2011 de grootste grot op aarde ontdekt. Ze zijn hier nog vol aan het onderzoeken. Er kan in die grot een complete cityblock van Manhattan in. De grot is 200 bij 200 m breed en 6 km lang.De grot zelf gaan we niet diep in, want dat moet echt met een prive gids en dan moet je ook in de grot overnachten. Er zijn in de omgeving veel grotten, ook waar je in kan zwemmen.

Liefs Dee en Bart

  • 24 Februari 2014 - 11:58

    Sandra:

    Lieve Dewi en Bart,

    Net terug van het boodschappen doen op de fiets, zo lekker buiten, het lijkt wel lente! Zit ik nu heerlijk in het zonnetje achter de computer.
    Lees ik jullie verhaal met spannende en onvoorstelbare belevenissen. Ja, dan moet ik zeggen dat wat jullie meemaken toch wel zo'n indruk op je moet maken. Dat kan toch niet anders. Of raak je er misschien ook wel aan gewend.....
    Ik google gelijk de plaatsen met afbeeldingen om een idee te krijgen, wat jullie allemaal zien.
    Nou het is weer onvoorstelbaar mooi allemaal, geweldig! We zijn blij dat het allemaal goed gaat met jullie, want als je inderdaad voor je gevoel even in niemandsland terecht komt zonder communicatie, het lijkt toch net een spannende film waar je dan in terecht komt, lijkt mij.....
    Nee, dan leven we hier toch allemaal in een zeer vertrouwd en beschermd wereldje.
    Ja het kan niet anders zo zijn, dat dit de reis van jullie leven is. Of gaan we daarna weer vrolijk verder haha dat zal mij ook weer niet verbazen...Australië, Canada, VS enz. enz.

    Met ons gaat alles goed. Je hebt het al gehoord van Peet denk ik. Van het weekend een super gezellig feest gehad met 50 mensen. Ik had oma's recepten maar weer eens uit de kast gehaald en een goed geslaagde Indische rijsttafel aangeboden. We misten jullie wel hoor, en Bart had zeker ook gesmuld. Ach, jullie eten daar vast ook heerlijk, dat kan niet anders. En de omgeving zal fantastisch zijn!

    Tot gauw weer hoors en lieve groetjes van ons 3-tjes!! XXX


  • 26 Februari 2014 - 16:37

    Gino:

    Heey Dewi

    Gaat het goed?
    Ik hoorde dat je de geluksmuntjes een hele mooie plek gegeven hebt.
    Leuk dat je een inktvis ging vangen.
    Ik heb de Cito gehad het ging goed hopelijk heb ik een goeie eindscore.
    Ik heb over een weekje voorjaarsvakantie.
    We gaan karten en ik ga volgende week woensdag slapen bij Livia dan gaan we skiën ik heb er zin in.
    jammer dat jij er niet bij bent.
    Zaterdag me vaders verjaardag gehad het was heel leuk alleen we dachten dat we de boxen hadden opgeblazen.

    Grt. Gino veel succes XXX

  • 09 Maart 2014 - 19:05

    Lucas De Buck:

    Hey Dewi en Bart!

    Leuk om over jullie avonturen te lezen. Ik herken wel dingen maar jullie doen ook genoeg andere dingen die wij niet hebben gedaan! Veel plezier nog en geniet ervan!
    Groetjes lucas

  • 11 Maart 2014 - 16:23

    Evi:

    Hi !
    Halong Bay!!!!! WAUW ! Gaaf he! Ik heb dat zo bijzonder gevonden daar!
    Hoe is jullie tijd verder geweest in Vietnam?
    Ik ben benieuwd! Genieten he!!
    XX


  • 16 Maart 2014 - 20:30

    Imke:

    wat een verhalen weer.. geniet ervan want de tijd gaat snel.. neem veel foto's. en have fun

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Dewi

Actief sinds 22 Jan. 2010
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 31983

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 03 Juni 2014

De zuid-oost Azië reis

14 Januari 2012 - 14 April 2012

Nepal-India

09 Februari 2010 - 20 Juni 2010

minorervaring Ghana

Landen bezocht: