Laatste dagje China - Reisverslag uit Nanning, China van Dewi Kleeman - WaarBenJij.nu Laatste dagje China - Reisverslag uit Nanning, China van Dewi Kleeman - WaarBenJij.nu

Laatste dagje China

Door: Dewi

Blijf op de hoogte en volg Dewi

18 Februari 2014 | China, Nanning

Ni hao!
We zitten nu 160 km van de Vietnamese grens in de plaats Nanning. We zijn in Nanning alleen voor het regelen van ons visum.
Guangzhou was een indrukwekkende stad met veel mooie parken. Hier zag je vooral de ouderen zingen, dansen, kaarten/schaken, fitnessen en sporten. Af en toe zag je ze ook tai chi en kung fu uitoefenen. We zijn naar de Guangzhou Zoo geweest om de panda's te bekijken. De panda's waren niet zo heel boeiend hier omdat ze in een gek huisje zaten. We gaan ze nog wel een keer bekijken in de natuur in Chengdu. Wel hadden ze alle grote dieren uit Afrika zoals de witte leeuw en de zwarte panter en natuurlijk alle soorten tijgers. Zaten allemaal in schandalig kleine hokjes.
De skyline van Guangzhou was groots met veel lichtjes en aparte gebouwen. De Kanton Tower, het hoogste gebouw van China, was s'avonds mooi verlicht. Leuk om nu in het echt te zien want had hem pas geleden op Discovery gezien. We zijn ook naar Shamian Island geweest, een apart stukje stad waarin het lijkt alsof je niet in China bent door De Franse bouwstijl. De metro's in de spitsuren waren absurd druk, soms stond je even vast met honderden Chinezen. Toch blijven de mensen allemaal rustig en is er soort van orde. Het treinstation was een ander verhaal. Dat was chaos, er ontstond een ruzie bij de bagagecheck waardoor er deuren gesloten werden en we met honderde mensen door een paar deuren moesten. Je werd vanzelf meegevoerd door de massa mensen die allemaal hun trein moesten halen. De treinreis naar Nanning duurde 12 uur en ging prima. Nanning zelf is niet veel bijzonders. Veel scooters en nog slecht weer.
Morgen zitten we in Hanoi en op naar wat hogere temperaturen en hopelijk de zon!

Groetjes zàijiàn Dewi & Bart

• 18 Februari 2014 - 12:52

Jerely:

Bedankt voor je verslag, veel plezier verder!

• 21 Februari 2014 - 19:05

Imke:

Zit je toch nog een beetje mer mij in afrika zo te horen na al die afrikaanse dieren hahahaa... Gwniet van de chinese gekte en ik stuur de zon jullie kant op want hier is het overdag zweten... Ik wil die zon wel met jullie delen haha.. Geniet van jullie avontuur.. Komen er ok nog fotos? Geniet geniet geniet and have fun.. Xxx imke

• 23 Februari 2014 - 22:16

Evi:

Hey !

Wat hebben je weer veel gezien en gedaan. Gaaf om een beetje mee te kunnen kijken met jullie reis!
    Hoe hebben jullie het nu in Vietnam?? Ben heel benieuwd hoe jullie het vinden!!!!!!

X Evi