nameste nameste - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Dewi Kleeman - WaarBenJij.nu nameste nameste - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Dewi Kleeman - WaarBenJij.nu

nameste nameste

Door: katmandu

Blijf op de hoogte en volg Dewi

11 Januari 2012 | Nepal, Kathmandu

Leuk dat skypen. hahah doet het niet. Vandaag holiday, dus geen lessen te geven. Straks naar het weeshuis. Gister hebben de kinderen (18) injecties gehad voor hep. B. Ook namens jullie weer kunnen sponseren. KLeintjes waren wat zenuwachtig maar is goed gegaan op ze nepalees. hahah. We merken wel dat we nog zoveel willen doen hier dat inplannen belangrijk is. Er zijn nog steeds strikes hier. Hoop dat het gauw over is want het gas thuis raakt op en dat betekend geen warm water meer eten maken e theetje drinken. Maar zal wel los lopen. Thamel is een stad waar we vaker naar toe zullen gaan als we echt lekker willen ontspanne shoppen e douchen. Woensdag gaan we nog zorgen dat het weeshuis van beddengoed is voorzien en baterijen als er geen power is. Ook nog wat kipjes kopen. Als ze kuikens krijgen slachten e miss. geniete van eieren. Een naaimachine gaan we ook halen zodat de kinderen gaat vrij rond lopen in de toekomst. Ik vind het overdags al lekker warm en de berg/heuvel zal nooit vervelen om te lopen. Kunnen we alvast voor de trekking oefenen. De twee meisjes ook in het gastgezin zijn nu begonnen aan een trekking. We zijn nu ong. met een groep of 10 vrijwilligers over de projecten verdeeld. 2 americ. en 1 austr. 1 canad. Tis een leuke groep.En weinig want in de zomer blijken er zo'n 50 vrijwilligers te zitten. Heb op facebook wat foto geplaats zal kijken of het hier ook lukt.Moe zeggen dat ik nepalees beetje moeilijk vind maar doordat we de engelse lessen moeten vertalen vanuit het nepalees gaat het steeds beter. Mijn doel is ook niet om het straks vloeiend te spreken. we gaan vanavond naar een andere kamer verhuizen. Dat is beter dan wordt ik niet elke ochtend 6 u wakker. Verder houd ik de al de verhalen nog voor thuis haha. Xxxx dee en weer leuk wat van jullie te lezen. jullie succes met het weer bij ons wordt het weer wat warmer 4 gr. in bed snachts. Ik mis wel al de hollandse pot is at vanochtend perongeluk een heeeeel erg heet peppertje, het zweet brak me uit. Je zit het niet zitten tussen het eten haha. Maar hier zijn wel koetjes kaasjes en marsen te koop. haha beter. Nu is het wel weer genoeg.

Nameste

  • 30 Januari 2012 - 08:25

    Yara:

    Hè meis!
    Leuk om wat van je te lezen!
    Volgens mij heb je het erg naar je zin!
    Vrijwilligerswerk klinkt echt heel gaaf... Wel koud joh 's nachts! Is het overdag wel wat warmer? En de Hollandse Kost, dat je die mist! Daar hadden wij nou helemaal geen last van... Maar nu moet ik er toch weer aan geloven: gekookte aardappels! Haha! Nou, heel veel succes met het vrijwilligerswerk & Nepalees leren en bovenal veel plezier! Geniet er van! De tijd is echt voorbij voor je het weet... Veel liefs en tot de volgende x!

  • 30 Januari 2012 - 08:55

    Evi:

    Hee Dewi !
    Gaaf om je verhalen zo te kunnen volgen en leuk om wat foto's te kunnen bekijken! Super wat jullie doen voor het weeshuis! Geniet er van!
    Liefs, Evi

  • 30 Januari 2012 - 09:00

    Bart:

    He kipje,

    Dat skypen ging niet helemaal nee, we hoorden alleen maar rare geluidjes. Je gaat ook al weer Engels praten door je Nederlands heen haha. Goed om te horen dat alles goed gaat! Hier ook alles z'n gangetje, word koud nu deze week. Er zat al ijs op m'n fiets vanochtend.

    Je moet trouwens even op (ik denk Imke) dr fototoestel de datum uitzetten, die zit nu op al je foto's.

    Kusje Bart

  • 30 Januari 2012 - 09:07

    Jerely:

    Hoi Dewi, fijn om te horen dat het goed gaat en je het naar je zin hebt. Maakt dat ik er ook steeds meer zin in krijg.

    X

  • 30 Januari 2012 - 10:16

    Chava:

    Hee Dewi,
    Tof dat jullie al zo veel goede dingen hebben gedaan! leuke fotos ook! Zo krijg ik een beter beeld hoe het er daar uit ziet. Echt heel mooi! Geniet er maar van! xx

  • 30 Januari 2012 - 16:13

    Suzanne:

    Hoi lieve dewi,

    gelukkig gaat alles goed met je! en heb je veel zin en plezier in het werk daar!! maar wel koud zeg!! dat is het bij ons nu ook!! veel plezier nog! doeg!!

    xxxx suzanne

  • 30 Januari 2012 - 17:15

    Vul Hier Je Naam In.:

    Namaskar Dewi

    Je staat er echt stralend op hoor,
    Maar dat is wat anders he?? Al die problemen die doze menses dagelijks hebben,en meestal geen uitzicht op orients beters.Kun je mij even de Facebook adores mailen???
    gaat het met Imke ook allemaal goed????
    Veel succes verder

  • 30 Januari 2012 - 17:16

    Vul Hier Je Naam In.:

    Namaskar Dewi

    Je staat er echt stralend op hoor,
    Maar dat is wat anders he?? Al die problemen die doze menses dagelijks hebben,en meestal geen uitzicht op orients beters.Kun je mij even de Facebook adores mailen???
    gaat het met Imke ook allemaal goed????
    Veel succes verder,groeten van ons

    Ko ko naam ko ho

  • 01 Februari 2012 - 15:41

    Lief:

    hey zusie

    wow geweldig dat jullie zoveel voor deze mensen kunnen betekenen, enkel al door het gezamelde geld. whaha de kinderen waren vast stoerder als toen ik om me prikken moest whaha jammer dat we niet konden skypen, maar ik bel je binnenkort wel weer hor!
    Ik ben deze 2 weken aan het aftellen voor ik naar afrika ga, vooral als ik alles van jouw hoor. Ik hoop maar dat het gas niet op raakt, wat hebben wij het toch goed hier he. Van wat werd je dan elke ochtend zo vroeg wakker? Als je thuiskomt maak ik hollandse pot voor je zusie hehe. Ik at gister ook peppertje maar denk ik niet zo heet als bij jouw;) het zijn maar weinig fotoos maar ze maken al genoeg indruk. miss you kisses

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Dewi

Actief sinds 22 Jan. 2010
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 32016

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 03 Juni 2014

De zuid-oost Azië reis

14 Januari 2012 - 14 April 2012

Nepal-India

09 Februari 2010 - 20 Juni 2010

minorervaring Ghana

Landen bezocht: