Rajastan - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Dewi Kleeman - WaarBenJij.nu Rajastan - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Dewi Kleeman - WaarBenJij.nu

Rajastan

Door: dewi

Blijf op de hoogte en volg Dewi

10 April 2012 | India, Jaisalmer

HEy Hey

Nog 4 dagen. Zitten nu dicht bij de grens van pakistan.Zometeen jasailmer verkennen en de woestijn in met kamelen om daar de nacht door te brengen onder de sterrenhemel. Tis in de 40 graden en dus lekker zweten. We hebben deze twee weken zo'n volle planning. Elke dag reizen maar hele mooie groote machtige dingen zien.India is zo verbazzingwekkend groot, alles is groot.
Thuis mag ik zeker wel even bij komen van de reis want ben moe. Uitrusten zit er niet bij als je zoveel wilt zien. hebben wel steeds mooie accomodaties elke dag. Veel forten paleizen sunsets gezien. Ook erg bijzonder als ik erover na denkt dat hier de kamelen, olifanten, schapen, geiten, buffelo's en koeien allemaal los lopen op straat. Soms best gevaarlijk want al heel wat keren moeten uitwijken. Ik vind de vuilnis en geur en dode dingen nog steeds erg vies en moeilijk te wennen. Bijna weer naar mijn leventje in nederland. toch weer lekker om straks in ons schone landje te komen waar de faciliteiten altijd aanwezig zijn, het water kan drinken uit de kraan en de hitte je niet moe maakt. Wat zal ik dat weer waarderen.Dikke kus van mij en tit gauw. Ook groetjes van jer.

  • 10 April 2012 - 07:29

    Yara:

    Mooi verslag Dewi! Gaaf dat je onder een sterrenhemel in de woestijn gaat slapen! Zou nog graag een xtje uitgebreid je verhalen willen horen en zeker over India! Marije & ik willen er misschien ook heen... Geniet nog van de laatste dagen, veel plezier en alvast een goede & veilige reis terug naar NL! Liefs, x Yara

  • 10 April 2012 - 16:51

    Johanneke:

    o, wat kijken we naar je uit!!!!!!

  • 10 April 2012 - 17:22

    Lief:

    Heey deetje jer en imke

    wat een avontuur beleven jullie zeg, lijkt wel of de tijd hier afentoe stil ligt als ik lees wat jullie allemaal beleven. Ben nu bij pa en ma aant eten. heb kaartje voor je gekocht dee voor 28 april naar splendid. Zondag ben ik bij je lover op verjaardag geweest, en weer heerlijke zelfgemaakt taart gegeten. Zondag met pasen uitgeweest in antwerpen. Nou we hebben veel bij te praten als je terug komt ben erg benieuwd en blij als jullie weer allemaal veilig terug zijn.

    XXXX

  • 10 April 2012 - 17:57

    Sandra:

    Nou Dewi en Jer nog even, wat vliegt de tijd zeg. Wat bijzonder, in de woestijn op kamelen en daar de nacht doorbrengen en slapen onder de sterrenhemel. Ik zal aan jullie denken als ik in ons bed naar het plafond staar haha en koud dat het hier is!!! Maar het is jullie zeker gegund, een geweldige tijd, geniet ervan en we zien jullie wel weer als jullie een beetje uitgerust zijn.

    Veel liefs van ons 3-tjesXXX

  • 11 April 2012 - 11:20

    Irmama:

    Wat leuk jullie nog even te spreken met pasen. En wat duurt deze laatste week toch lang. Zie naar jullie uit.
    Wat wil je nou eten als je terugkomt ??
    xxxxxxxxxxirmamaxxxxxxxxxxxxxx

  • 11 April 2012 - 20:18

    Tony:

    De dagen zullen wel vermoeien zijn. De vele indrukken in een totale andere milieu van arm en bevolkte overleving, waarbij voor de mensen planning en verzorging niet /altijd belangrijk is. Ondanks jullie luxes mogelijkheden toch vermoeiend vooral de warmte. Jullie hebben denk ik, ook veel historische dingen gezien uit de ( Brits kolonie)tijd. Vrijdag en zaterdag waren jullie in Pushkar een bedevaart oord voor pelgrims, fijn om even te rusten! Ja, India is een groot land. Vroeger had ik een boek over een land van duizend en een nacht. Plaatjes van mooie oosterse paleizen met een Maharadja en vrouwen in sprookjesachtige gekleurde kleren, buikdanseressen, kamelen. Jullie beleven die sfeer in het echt. Ik wil dit ook beleven, gelukkig is de Efteling Fata Morgana niet zo ver weg. Geniet nog maar van het land waar een respectvolle man heeft geleefd Mahatma Gandhi waarbij zijn spreuken mij aanspreken: “ De wereld bied genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders begeerte. Jerely je heb toch wel nieuwe zelfde paar schoentjes voor je kleine vriend gekocht!
    Weer fijn dat jullie alle drie gezond en veilig zaterdag terug zijn. Benieuwd naar jullie verhalen,foto’s.

    Groetjes Pa,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Jaisalmer

Dewi

Actief sinds 22 Jan. 2010
Verslag gelezen: 899
Totaal aantal bezoekers 32022

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 03 Juni 2014

De zuid-oost Azië reis

14 Januari 2012 - 14 April 2012

Nepal-India

09 Februari 2010 - 20 Juni 2010

minorervaring Ghana

Landen bezocht: