namaste - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Dewi Kleeman - WaarBenJij.nu namaste - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Dewi Kleeman - WaarBenJij.nu

namaste

Door: katmandu

Blijf op de hoogte en volg Dewi

16 Januari 2012 | Nepal, Kathmandu

Hoi

Heel verhaal geschreven, geen internet alles weg. Heel koud hier en nu pauze van ons eerste Nepali les. Hhaha bak er niks van. Verder zitten we met nog 2 vrijwilligers in het gezin. eerste nachtje ook koud. Maar wel lekker met de kruiken. volgende week beginnen met het werk. eerstnog wat rondleidingingen langs alle projecten. Even afwachten wat het bij ons gaat worden. Buiten overdags warmer als binnen. Ze laten hier alle deuren openstaan.Koud, koud, koud. Het wordt over 2 weken warmer zeggen ze. Lang leven de kachel in Nederland. kusjes Dewi

• 16 Januari 2012 - 15:12

San, Peet, Gino:

Hey lief nichtje, fijn om zo snel van je te horen. We zijn blij dat je goed bent aangekomen. Jammer dat het zo koud is, hoewel als wij de temperaturen op je site zien 11 graden 's nachts en 22 graden overdag dan denken we, zo dat is lekker, maar de verschillen zijn natuurlijk heel groot hé. Hopelijk voel je je wat beter.... En lijken die Nepalezen een beetje op je eigen familie van vader's kant (dus ook op mij) haha. En is het druk daar en het eten hoe is dat (we eten Kip Tandoori, lijkt dat een beetje op hun eten). Ben ook benieuwd naar je eerste foto's. Maar dat komt wel, je bent er nog maar net, je hebt nog alle tijd hé.
    Oh ja, en we willen nog even zeggen dat we het superstoer vinden dat je dit allemaal doet en dat je een heel groot hart hebt. Respect Dewi!
    Liefs en groetjes!!!! XXX

• 16 Januari 2012 - 20:08

Tony:

Hoi Dewi,

Het was moeilijk om jou te laten vertrekken, zover weg. Ik ben trots op je, dat je mensen wil helpen die het niet makkelijk hebben vanwege hun moeilijke sutiatie. Na Ghana en nu Nepal zal je kijk op de wereld en verrijking geven. We oordelen hier altijd zo makkelijk vanuit onze welstand positie, terwijl jij alles met een positieve/neutrale benadering kijk en ook in hun situatie verplaatst. Dat vind ik een mooie eigenschap van jou.
    In een land waar de vrouwen een mindere positie hebben en aan de kost moeten komen om te overleven. Het is al moeilijk in een arm land, en nog erger als je ook wees ben zonder vader/moeder of familie. Vertroeteld en verwend ze maar lekker, ook namens mij.
    Fijn je berichtje, het maakt ons minder ongerust. Het was voor jullie een lange vermoeiende reis met veel vertragingen. Zorgt dat je warm blijft, vooral s'nachts in je bed. Dan kan je tenminste slapen en uitgerust wakker worden. Jullie hebben een gastgezin zonder kinderen met nog twee vrijwilligers. Het is jammer, het lijkt mij leuker en leerzaam (opvoeding) een gastgezin met kinderen . Hopend dat jullie het met elkaar kunnen vinden.
    Ik mis je hoor, gelukkig hebben we je zus en je broer in de buurt wonen. Kun je daar ook op Skype? Weer hele dagen rijst eten!
    Fijn dat je dit met Imke doet en steun aan elkaar hebben.
    Veel liefs en tot horens xxxxx, en doe de groeten aan Imke.

Doei,

• 17 Januari 2012 - 18:44

Vul Hier Je Naam In.:

Vul hier je reactie in...

• 17 Januari 2012 - 18:50

Ko En Nel:

Namaskar Dewi en Imke,

Fijn dat jullie zijn aangekomen in het mooie en lekker koude Nepal.
    Toch lekker hè?? Die kruiken,goed op passen hoor,je zal ze missen wanneer je ze kwijt bent.
    Lekker de deuren open laten hoor,kunnen de goden beter naar binnen,
    Wacht maar eens tot je het lekkere dhalbath heb geproeft

• 17 Januari 2012 - 18:52

Ko:

Dan wil je niets anders meer hoor.
    Het is natuurlijk eens ontzettend arm land,jullie hebben natuurlijk het beste land uitgekozen om dit mooie werk te kunnen doen,heel veel succes jullie beiden,en kop op hè????

De hartelijke groeten van ons
    Ko ko naam ko ho

• 17 Januari 2012 - 22:57

Adine:

idd hier brand de kachel. de eerste nachtvorst is hier ook aangekomen, maar onanks dekoude en Nepali les, klinkt het wel uitdagend. Cultuur snuiven heeeeeeeeeeeeerlijk. Ik zak voor je duimen dat het warmer wordt.
    liefs Adine x

• 18 Januari 2012 - 20:39

Brother Jerely :

Brother Jerely
    2 dagen geleden

Benieuw naar de eerste foto's. Succes D

Hey D, mama en ik hadden op een oude link geplaatst. Hier ma's bericht nogmaals. Groetjes en veel plezier!

mama
    5 uur geleden

Was blij met je sms je. Gelukkig nog die kruiken meegenomen. Moet er niet aan denken, zo koud. Zo te horen alles goed geregeld. Is er internet in de buurt. Gauw een keertje skypen als het mogelijk is.
    Lovelove you